
Odpowiednia strategia
Zarówno zakładając nową firmę jak i rozwijając istniejącą już działalność, kluczową rolę odgrywa odpowiednia strategia inwestycyjna, brandingowa i marketingowa. Każda firma tworząca własną markę musi na początku zadać sobie 2 podstawowe pytania:
1. Jaka jest ich wizja?
2. Jaka jest ich misja?
Dzięki postawieniu sobie celów, będziemy mogli skupić się na ich realizacji, co może skutkować upragnionym sukcesem. Działania marki będą zawsze spójne z ich założeniami i identyfikacją. Ma to ogromny wpływ na budowanie świadomości klientów.
Identyfikacja marki
Zastanów się jak chciałbyś żeby inni postrzegali Twoją markę. Komunikacja Twojej marki zawsze musi być zgodna z jej wizją. Marka musi przestrzegać promowane przez siebie wartości i standardy.
Grupa docelowa
Zastanów się dla kogo jest Twój produkt lub usługa. Pomyśl jakiej są płci, w jakim wieku, jakie mają zainteresowania, co ich drażni a co uwielbiają i zastanów się poprzez jaki kanał najlepiej do nich trafić. Dobranie grupy docelowej jest kluczowym segmentem, gdyż dzięki odpowiednio dobranemu profilowi potencjalnego klienta będziesz mógł skupić się w głównej mierze na nich. Możesz zaoszczędzić tym sporo czasu i budżetu, gdyż Twoja reklama będzie trafiała do osób które realnie mogą zainteresować się Twoją ofertą.
Omówienie przykładu:
Prowadząc sklep stacjonarny z zabawkami, większą szansę na przyciągnięcie uwagi klientów masz gdy zainwestujesz w banery reklamowe w takich miejscach jak: przedszkola, boiska czy place zabaw a nie obok apteki czy pobliskiego sklepu z warzywami…
Lojalność klientów
Po przyciągnięciu uwagi klientów i zdobyciu ich zaufania, postarajmy się utrzymać ich na dłużej.
Dla każdej marki najważniejsze jest zdobycie stałego klienta, który regularnie korzysta z naszych usług i poleca je znajomym. Zdobycie jakże cennego stałego klienta można pozyskać kilkoma sposobami, takimi jak:
- programy lojalnościowe (zbieranie punktów przy wielokrotnych zakupach, które można później sfinalizować na bon)
- newsletter (odpowiednie zachęcenie klienta do powrotu do naszego sklepu internetowego jest tworzenie newsletterów. Klient zawsze będzie na bieżąco ze wszystkimi promocjami, kodami rabatowymi oraz nowościami).
- darmowa wysyłka dla zalogowanych użytkowników
Pamiętaj aby dbać o swoich klientów poprzez stale wysoki poziom obsługi i jakość produktów lub usług. Zadowolony klient zawsze powraca.