Klucz do Rozwoju własnej marki

rozwój własnej firmy

Odpowiednia strategia

Zarówno zakładając nową firmę jak i rozwijając istniejącą już działalność, kluczową rolę odgrywa odpowiednia strategia inwestycyjna, brandingowa i marketingowa. Każda firma tworząca własną markę musi na początku zadać sobie 2 podstawowe pytania:
1. Jaka jest ich wizja?
2. Jaka jest ich misja?

Dzięki postawieniu sobie celów, będziemy mogli skupić się na ich realizacji, co może skutkować upragnionym sukcesem. Działania marki będą zawsze spójne z ich założeniami i identyfikacją. Ma to ogromny wpływ na budowanie świadomości klientów.

Identyfikacja marki

Zastanów się jak chciałbyś żeby inni postrzegali Twoją markę. Komunikacja Twojej marki zawsze musi być zgodna z jej wizją. Marka musi przestrzegać promowane przez siebie wartości i standardy.

Grupa docelowa

Zastanów się dla kogo jest Twój produkt lub usługa. Pomyśl jakiej są płci, w jakim wieku, jakie mają zainteresowania, co ich drażni a co uwielbiają i zastanów się poprzez jaki kanał najlepiej do nich trafić. Dobranie grupy docelowej jest kluczowym segmentem, gdyż dzięki odpowiednio dobranemu profilowi potencjalnego klienta będziesz mógł skupić się w głównej mierze na nich. Możesz zaoszczędzić tym sporo czasu i budżetu, gdyż Twoja reklama będzie trafiała do osób które realnie mogą zainteresować się Twoją ofertą.

Omówienie przykładu:
Prowadząc sklep stacjonarny z zabawkami, większą szansę na przyciągnięcie uwagi klientów masz gdy zainwestujesz w banery reklamowe w takich miejscach jak: przedszkola, boiska czy place zabaw a nie obok apteki czy pobliskiego sklepu z warzywami…

Lojalność klientów

Po przyciągnięciu uwagi klientów i zdobyciu ich zaufania, postarajmy się utrzymać ich na dłużej.
Dla każdej marki najważniejsze jest zdobycie stałego klienta, który regularnie korzysta z naszych usług i poleca je znajomym. Zdobycie jakże cennego stałego klienta można pozyskać kilkoma sposobami, takimi jak:

  • programy lojalnościowe (zbieranie punktów przy wielokrotnych zakupach, które można później sfinalizować na bon)
  • newsletter (odpowiednie zachęcenie klienta do powrotu do naszego sklepu internetowego jest tworzenie newsletterów. Klient zawsze będzie na bieżąco ze wszystkimi promocjami, kodami rabatowymi oraz nowościami).
  • darmowa wysyłka dla zalogowanych użytkowników

Pamiętaj aby dbać o swoich klientów poprzez stale wysoki poziom obsługi i jakość produktów lub usług. Zadowolony klient zawsze powraca.

Bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw
Biznes

Bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw

Współczesne rynki są charakteryzowane przez rosnącą globalizację, intensywną wymianę towarów i usług oraz złożone struktury dostaw. Jednak wraz z tymi możliwościami pojawiają się wyzwania związane z bezpieczeństwem w łańcuchu dostaw. Zarządzanie ryzykiem, ochrona przed kradzieżami i szkodami oraz zapewnienie cyberbezpieczeństwa stają się priorytetami dla przedsiębiorstw. Zagrożenie w łańcuchu dostaw jest sytuacją potencjalnego ryzyka. Ono z […]

Czytaj więcej
ręcznie robione kosze wiklinowe
Biznes

Ręcznie robione kosze wiklinowe

Kosze wiklinowe to produkty, które łączą w sobie tradycyjne rzemiosło z nowoczesnym designem. W ostatnim czasie zauważalny jest trend powrotu do naturalnych i ekologicznych materiałów, dlatego ręcznie robione kosze wiklinowe zyskują na popularności. Ręcznie wykonane kosze mają swój niepowtarzalny charakter i są wyjątkowe dzięki temu, że każdy egzemplarz jest wykonany z osobna. Dzięki temu, że […]

Czytaj więcej
tonery i tusze do HP
Biznes

Tonery do drukarek HP

Toner do drukarki jest podstawowym materiałem eksploatacyjnym, który należy regularnie wymieniać na nowy. Produkty dostępne są zarówno w pojedynczych opakowaniach, jak i całych zestawach. Można zdecydować się na oryginalny produkt lub zamiennik. Jak wybrać toner do drukarki?

Czytaj więcej